Ubezpieczenie zdrowotne i dostęp do podstawowej opieki nad dziećmi

Newacheck i in. (Wydanie 19 lutego) doszedł do wniosku, że ostatnie wysiłki legislacyjne zmierzające do poszerzenia zakresu ubezpieczenia zdrowotnego dzieci mogą znacznie poprawić dostęp do podstawowej opieki dla dzieci i korzystanie z niej. Poprzednie badanie analizujące charakterystykę matek i ich wpływ na wizyty dzieci u lekarzy wykazało również, że ubezpieczenie było ważnym wyznacznikiem wizyt u lekarza u lekarza2. Jednak czynniki wygody określały również ilość świadczeń lekarskich otrzymywanych przez dzieci. Na przykład, jeśli zwykłe źródło opieki nad dzieckiem oferowało godziny pracy w weekend lub w godzinach wieczornych, liczba wizyt u dzieci z chorym dzieckiem wzrosła o 16 procent rocznie. Dzieci matek pracujących 40 godzin tygodniowo miały o 29 procent mniej wizyt niż dzieci nie pracujących matek. Ponadto matki, które mogły chodzić, jeździć lub jeździć taksówką do gabinetu lekarskiego zgłaszały ponad 75 procent więcej wizyt dla swoich dzieci niż matki korzystające z transportu publicznego.
Wyniki te sugerują, że rozszerzenie samej ochrony ubezpieczeniowej nie zagwarantuje dostępu do wystarczającej podstawowej opieki nad dziećmi w USA. Niedogodne godziny pracy i lokalizacje stanowią barierę dla wielu matek szukających opieki nad swoimi dziećmi. Ponadto pracujące matki potrzebują większej elastyczności ze strony pracodawców, jeśli mają uczestniczyć w wizytach u chorych. Tak więc zwiększenie dostępu do podstawowej opieki nad dziećmi będzie wymagało skoordynowanego wysiłku ze strony lekarzy, urzędników zdrowia publicznego i pracodawców – a nie tylko wkładu dodatkowych dolarów poprzez dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne.
Vivian Ho, Ph.D.
Washington University, St. Louis, MO 63130-4899
2 Referencje1. Newacheck PW, Stoddard JJ, Hughes DC, Pearl M. Ubezpieczenie zdrowotne i dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej dla dzieci. N Engl J Med 1998; 338: 513-519
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Vistnes J, Hamilton V. Czas i koszty pieniężne ambulatoryjnej opieki nad dziećmi. Am Econ Rev 1995; 85: 117-120
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Usunięcie barier finansowych w opiece pediatrycznej dla wszystkich dzieci jest najwyższym priorytetem Amerykańskiej Akademii Pediatrii. Dlatego z przyjemnością przeczytaliśmy artykuł Newacheck i in. a towarzyszący mu artykuł wstępny autorstwa Budetti.1 Newacheck i wsp. dokumentuje niezależny wpływ, jaki obecność ubezpieczenia zdrowotnego na korzystanie z podstawowej opieki pediatrycznej powinien wzmocnić wysiłki podejmowane przez państwa, które mają zmaksymalizować rejestrację w tytule XXI. Czujemy się również zmuszeni dodać nasze głosy do głosu dr Budettiego. Podzielamy jego obawy, że to ostatnie prawne zwycięstwo dla dzieci może przyczynić się do fałszywego przekonania, że problem nieubezpieczonych dzieci stanie się historycznym artefaktem XX-wiecznej Ameryki.
Przy pełnym udziale państwa w tytule XXI trzy czwarte nieubezpieczonych dzieci w Stanach Zjednoczonych w wieku poniżej 19 lat kwalifikowałoby się do otrzymania pomocy medycznej lub tytułu XXI. Jednak żywotność tego programu nie jest zapewniona. Niewydane alokacje państwowe, obawy, że program publiczny wyprą prywatność, lub tuzin innych zagrożeń dla tego programu bez uprawnień może zniweczyć jego poparcie polityczne na poziomie federalnym Na poziomie stanowym lokalne gospodarki mogą napływać, zmuszając niektóre państwa do wycofania wstępnych planów ekspansji lub po prostu nie gromadzić energii potrzebnej do zapisania potencjalnie kwalifikujących się dzieci. Analiza amerykańskiej Akademii Pediatrycznej jest zgodna z projekcją Biura Budżetowego Kongresu, która w przypadku braku szczególnych wysiłków ze strony państw, niewiele więcej niż połowa dzieci kwalifikujących się do objęcia zakresem tytułu XXI weźmie udział w programie.
Joseph R. Zanga, MD
Amerykańska Akademia Pediatrii, Elk Grove Village, IL 60007-1098
Odniesienie1. Budetti PP. Ubezpieczenie zdrowotne dla dzieci – model dla stopniowej reformy służby zdrowia. N Engl J Med 1998; 338: 541-542
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Podobnie jak reszta amerykańskiego społeczeństwa, medycyna jest na nowo definiowana przez biznes jako paradygmat. Na szczęście dziennik objął przywództwo w rozwiązywaniu moralnej złożoności tego uproszczonego podejścia. Artykuł wstępny dr Budettiego wskazuje, w jakim stopniu ekonomiści i inni rzecznicy interesu biznesowego Ameryki kształtują moralne i społeczne ramy medycyny.
Redakcja Budettiego konfrontuje nas z faktem, że biznes, a nie obywatelskie czy humanitarne interesy, definiuje medycynę. Charakteryzuje on probiznesowy charakter narodowej elity kształtującej politykę . Dokonano tego w prosty i skuteczny sposób poprzez wyjaśnienie realiów politycznych, które zapewniają brak podstawowej opieki nad dziećmi naszego narodu. Ta elita obejmuje prywatnych ubezpieczycieli zdrowotnych, którzy są, wraz z bankowością, zdecydowanie największymi darczyńcami kampanii w naszym kraju1. Obejmuje to również Kongres Probiznesowy, który preferuje opcje sektora prywatnego w ramach programów rządowych . 2 Nie wspomniani, ale także wpływowi, są analitycy polityczni takich podobnie myślących grup, jak Heritage Foundation, American Enterprise Institute i Cato Institute. Krótko mówiąc, elita polityki naszego narodu to amerykańskie interesy biznesowe i ich przedstawiciele.
Należy wyrazić uznanie dla Budettiego za zilustrowanie faktu, że interesy biznesowe Ameryki określają moralne i społeczne ramy medycyny. Są elitą polityki tego narodu i są reprezentowane przez działającą większość Kongresu. Niestety, dzieci nie mogą płacić za własną opiekę zdrowotną, przekazują pieniędzy na kampanie wyborcze, a nawet głosują. Czy powinniśmy pozostawić opiekę zdrowotną naszych dzieci pracodawcom i innym interesom biznesowym. Biorąc pod uwagę, że zależny od zatrudnienia zasięg osób zależnych od wielu lat maleje, z przyczyn, które nie są w pełni zrozumiałe , 2 odpowiedź brzmi jednoznacznie.
Kevin Hoover
Uniwersytet Kalifornijski w Irvine, Irvine, CA 92717-2275
2 Referencje1. Makinson L. Wielki obraz: pieniądze podążają za zmianami na Kapitolu. Washington, DC: Center for Responsive Politics, 1997.
Google Scholar
2. Budetti PP. Ubezpieczenie zdrowotne dla dzieci – model dla stopniowej reformy systemu opieki zdrowotnej. N Engl J Med 1998; 338: 541-542
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redaktora: Drs. Ho i Zanga podnoszą ważne punkty dotyczące relacji między ubezpieczeniem a dostępem do opieki Zgadzamy się z poglądem Dr Ho, że czynniki niefinansowe mogą poważnie wpłynąć na otrzymywanie przez dzieci opieki. Chociaż nasze badanie koncentrowało się na roli finansowych uwarunkowań dostępu, coraz więcej jest dowodów wskazujących na znacz
[przypisy: dekstran, bromazepam, alprazolam ]
[więcej w: węzły chłonne pachowe, wiązówka błotna, tussipico ]