Medycyna i media czesc 4

Biorąc pod uwagę ten kocioł konkurencji, nie jest zaskakujące, że rozwinęły się pewne problematyczne, a nawet niebezpieczne praktyki. Problematyczne początki wiadomości medycznych
Podstawowym pytaniem w dziennikarstwie medycznym jest to, jak najlepiej identyfikować, przetwarzać i zgłaszać legalne informacje medyczne ogółowi społeczeństwa. Jedną z powszechnie akceptowanych definicji wiadomości jest wszystko, co interesuje dużą część społeczności i nigdy wcześniej nie zwrócono na nią uwagi. 5 Brzmi prosto, dopóki nie zacznie się zastanawiać, kto powinien decydować, co powinno zainteresować dużą część społeczność. W rzeczywistości proces, który prowadzi do oficjalnego oznaczenia informacji jako wiadomości – co oznacza, że informacja czyni je drukiem lub na falach radiowych – jest znacznie bardziej przypadkowy i specyficzny, niż mogliby sobie kiedykolwiek wyobrazić ludzie z zewnątrz. Powszechnie opowiadana historia dziennikarzy, prawdopodobnie apokryficznych, dotyczy redaktora gazety, który uderza w dziurkę w drodze do pracy, rozlewając kawę po swoim nowym garniturze i natychmiast zleca serię na utrzymanie ulicy, gdy przyjedzie do biura. to, co nazywam syndromem U 2 – to znaczy, jeśli jakiś redaktor lub kotwica lub reporter coś interesuje, to ty też musisz być zainteresowany.
Ale wiele innych sił oprócz osobistego wpływu decyduje o tym, co jest lub nie staje się medyczną wiadomością. W swoim sondażowym badaniu Nauka i media dr Jay Winsten z Harvard School of Public Health wymienia niektóre z wielu wpływów i nacisków, które wpływają na ostateczną decyzję o nadaniu etykietce czegoś wartego opublikowania 4. rynek dla reklamodawców na to, co promuje karierę reportera. Zawiera również przejmujące cytaty z 27 wywiadów z naukowcami i dziennikarzami medycznymi, takich jak: rywalizuję z dosłownie setkami historii każdego dnia, politycznymi i historie ekonomiczne o dużym zainteresowaniu. . . . Musimy prawie przecenić, musimy zbliżyć się tak blisko, jak to tylko możliwe, w granicach prawdy do dramatycznego, przekonującego stwierdzenia. Słabe stwierdzenie nie będzie miało miejsca.
W placówce medycznej istnieje podobna presja konkurencyjna, świat, w którym ośrodki medyczne, naukowcy, firmy biotechnologiczne i indywidualni lekarze coraz częściej wykorzystują techniki świata biznesu – konferencje prasowe, komunikaty prasowe, mailingi wideo i briefingi z Wall Street – aby zyskać lub utrzymać udział w rynku lub zwiększyć szanse na otrzymanie funduszy na badania. Winsten cytuje jednego naukowca, który opisuje bycie ofiarą przez swoją instytucję na konferencji prasowej4:
I wychodzilibyśmy jak baranki na rzeź i robiliby dokładnie to, czego chcieliby ludzie PR [public relations]. . . . Wszyscy ci reporterzy, nadawcy i drukarze, będą na konferencji prasowej i będą wiedzieć, że jeśli nie opublikują tej historii, zostaną pokonani przez siedzącego obok nich faceta. Więc wszyscy będą się spieszyć, aby napisać tę historię.
Rosnąca komercjalizacja badań medycznych przez interesy gospodarcze, przede wszystkim z zysków, doprowadziła do tajemniczości, a nawet brutalnej mentalności, która skłania do rażących prób manipulowania mediami
[więcej w: diklofenak, wdrożenia magento, anakinra ]
[hasła pokrewne: woda utleniona zastosowanie, woda w plucach, wole guzkowe ]