Medycyna i media cd

Podczas gdy nauka tradycyjnie kładła nacisk na zbiorowe dane na poszczególne anegdoty i starała się je zdobyć na pierwszym miejscu, przedstawiciele świata nauk medycznych często odczuwali presję, by przedwcześnie ujawniać społeczeństwu wczesne badania kliniczne. I mając na uwadze, że dziennikarze tradycyjnie kładą nacisk na wykorzystywanie wielu źródeł informacji w celu pozyskania nowych informacji oraz na znaczenie zdobywania przeciwstawnych punktów widzenia, aby zrównoważyć jakąkolwiek historię, często byli zbyt chętni, aby pozwolić lekarzom i naukowcom znanego ośrodka medycznego – lub jakimś obrazoburcy – bezbłędnie stawiać swoje hipotezy kiedykolwiek i jakkolwiek chcieli. Jednym z najbardziej dramatycznych przykładów tego pośpiechu do zgłaszania się było to, że wchodziłam w dziennikarstwo medyczne w pełnym wymiarze godzin. W październiku 1984 roku czasopismo Neurochirurgia opublikowało wyniki eksperymentalnego leczenia choroby Alzheimera, które zostały wypróbowane tylko u czterech pacjentów.3 Technika polegała na wszczepieniu pompy brzusznej, która w sposób ciągły podawała chlorek betanecholu lub placebo do mózgu przez cewnik gwintowany pod skóra. Badanie było jedno-zaślepione (lekarze wiedzieli, co było podawane), a wszelkie odkrycia zmian funkcjonalnych były całkowicie oparte na subiektywnej ocenie przez rodziny pacjentów, które zostały zgłoszone jako pozytywne podczas wlewów leków. Następnie ośrodek medyczny, w którym przeprowadzono badanie, postanowił zorganizować konferencję prasową w połączeniu z wizytą załogi kamery w raporcie McNeila-Lehrera. Oficer prasowy centrum medycznego zaalarmował lokalne gazety, lokalne oddziały sieci i serwisy przewodowe, co doprowadziło do ogłoszenia przez United Press International narodowych mediów. Zarówno media drukowane, jak i elektroniczne pojawiły się na konferencji prasowej, która również zawierała referencje z kamery od jednego z czterech pacjentów biorących udział w badaniu. W następnych dniach pojawiły się raporty we wszystkich trzech sieciach handlowych oraz w wielu krajowych gazetach i czasopismach z nagłówkami takimi jak Naukowcy odkrywają pierwszy przełom przeciwko chorobie Alzheimera i Badacze uważają, że leczenie choroby Alzheimera jest bliskie. Tak więc wstępne, pojedyncze zaślepiony, subiektywnie oceniany eksperyment z udziałem czterech pacjentów wywołał szaleństwo w mediach. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy centrum medyczne otrzymało około 2600 zgłoszeń dotyczących leczenia. Jeden człowiek przywiózł żonę do centrum i mimo, że nie była uprawniona do badania, napisał czek na 10 000 $ na miejscu4. Oczywiście leczenie szybko przeszło w zapomnienie.
Od lat 80. interakcje medio-medialne stały się jeszcze bardziej szalone. Nie muszę opisywać dramatycznych zmian, jakie zaszły w medycynie, prowadząc do wcześniej niewyobrażalnej konkurencji pomiędzy szpitalami i lekarzami a komercyjnymi instytucjami badawczymi domagającymi się publicznej uwagi każdego rodzaju – reklamy, doniesienia prasowe, historie fabularne, nawet tak zwane infomercials. Świat mediów elektronicznych przeszedł równie katastrofalną zmianę w ciągu ostatnich dwóch dekad, gdy liczba kanałów i sieci dostępnych dla społeczeństwa eksplodowała, dramatycznie zwiększając presję konkurencyjną, aby znaleźć i zgłosić medyczne wiadomości, zanim inna sieć lub program to zrobi.
[podobne: buprenorfina, bifidobacterium, cilostazol ]
[podobne: witamina c lewoskretna, witamina c lewoskrętna w proszku, wkład koronowo korzeniowy ]