Kto zapłaci za Absolwent Edukacji Medycznej

Analiza Igleharta dla rządowego wsparcia edukacji medycznej absolwenta (wydanie 5 lutego) zawiera cytat z Gail Wilensky. Krytyczne pytanie, które podnosi, zasługuje na energiczną odpowiedź: dlaczego rząd, czy w tym przypadku branża ubezpieczeniowa, wspierają medyczną edukację absolwentów. Jej wypowiedź sprawia, że brzmi to tak, jakby żaden zawód poza medycyną nie uzyskał odpowiednika wsparcia podyplomowego. Jak bardzo jest zła! Kto wspiera pracę niezliczonej liczby legalnych urzędników sądownictwa. Kto wspiera stażystów rządowych. Czy nie uznaje, że największy program szkolenia komercyjnych samolotów odrzutowych jest prowadzony przez wojsko, a nie przez prywatne kursy.
Przyczyny wspierania edukacji medycznej absolwentów są jasne: to nie to samo co szkoła medyczna. Jest to forma szkolenia w miejscu pracy (gdzie praca wymaga godziwej zapłaty), ale wymagająca czasochłonnej i pracochłonnej infrastruktury. Nikt nie oczekuje, że lekarze bezpośrednio ze szkoły medycznej będą działać jako podstawowi pracownicy służby zdrowia dla amerykańskiego społeczeństwa.
Społeczeństwo i osoby płacące za opiekę zdrowotną oczekują, że decyzje o opiece będą oparte na jakości i opłacalności, a osąd niezbędny do podjęcia decyzji będzie mógł zostać opracowany jedynie z upływem czasu i z bliskimi informacjami zwrotnymi.
Argument wspierający subwencje rządowe na kształcenie medyczne absolwentów jest silny, a tak naprawdę, prywatny sektor ubezpieczeniowy, jako beneficjent tej wiedzy, również powinien wnieść swój wkład.
Jeffrey L. Kaufman, MD
Baystate Medical Center, Springfield, MA 01199
Odniesienie1. Iglehart JK. Medicare i absolwent edukacji medycznej. N Engl J Med 1998; 338: 402-407
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Absolwenci prawa, inżynierii i biznesu zazwyczaj kończą studia i są zatrudnieni w ciągu pięciu lat od ukończenia studiów licencjackich. Z kolei mieszkańcy medycyny ukończyli już czteroletnie studia magisterskie. Często pożyczyli dużo, aby sfinansować czesne i wydatki na życie w szkole medycznej. Muszą ukończyć studia podyplomowe (czasami trwające sześć lub siedem lat), zanim będą mogli rozpocząć praktykę. Są już mocno zadłużone i zapewniają cenną usługę dla społeczności. Wydaje mi się, że dr Wilensky dokonał pewnego porównania, by wzmocnić jej przekonanie, że edukacja dla mieszkańców nie powinna być dotowana.
Joan Venes, MD
University of Michigan, Ann Arbor, MI 48109
Pan Iglehart przekazał tę korespondencję dr Wilensky emu, który odpowiada w następujący sposób:
Do redakcji: Pozwólcie, że spróbuję wyjaśnić moją sytuację w sprawie subsydiowania przez Medicare edukacji medycznej absolwenta, chociaż wątpię, by zmieniło opinie dr. Kaufman i Venes.
Po pierwsze, mamy znaczną, jeśli nie nadmiarową podaż lekarzy, szczególnie specjalistów. Po drugie, bez względu na komentarze dr Kaufmana, rząd federalny nie jest w stanie dofinansować szkolenia podyplomowego. W zakresie, w jakim rząd chce zapewnić odpowiednią liczbę lekarzy w poszczególnych specjalnościach lub znajdujących się w poszczególnych częściach kraju, bardziej sensowne byłoby udzielanie stypendiów lub tanich pożyczek lekarzom, którzy zgodzili się na dowolne warunki związane z pieniędzmi niż aby zapewnić instytucjom finansowanie, a następnie spróbować skierować je do realizacji konkretnych programów szkoleniowych Jeżeli rząd jest zaniepokojony, że uczniowie pokrzywdzonym przez los nie będą mogli uczestniczyć w długich programach pobytowych, może i powinien udostępnić takim studentom pożyczki lub dotacje.
Przykłady dr. Kaufmana wcale nie są analogiczne do rządowego wsparcia edukacji medycznej. Sędziowie (będący bezpośrednimi pracownikami rządowymi) dysponują kwotą przeznaczoną na zatrudnienie personelu administracyjnego i prawnego w celu wspierania ich działalności sądowej. Są to nisko opłacane, prestiżowe oferty pracy, z których najczęściej korzystają nowi prawnicy i obejmują nie więcej niż 5 procent nowych prawników. Urzędy państwowe są czasem w stanie skorzystać z specjalnych funduszy zarezerwowanych dla stażystów letnich lub programu Internacional Management Intern dla absolwentów studiów magisterskich, aby zapewnić im doświadczenie w kilku urzędach państwowych. Programy te są również okazją dla młodych ludzi do bycia narażonym na służbę rządową w ramach ograniczonej czasowo pracy. Wreszcie, szkolenie wojskowe pilotów jest na własny użytek i nie jest wykonywane jako usługa dla komercyjnych linii lotniczych.
Potrzebujemy lekarzy, aby odbyli szkolenie podyplomowe dla wielu specjalności, choć nie jest pewne, że niektóre szkolenia nie mogą być krótsze i bardziej ukierunkowane. Lekarze przeszkoleni zapewniają usługi, za które powinni otrzymywać wynagrodzenie, i tacy są. Oni również otrzymują szkolenie, za które powinni zapłacić. Gdyby tak było, prawdopodobnie wymusiłoby ponowne rozpatrzenie długości i zawartości programów rezydencji. Lekarze w niekorzystnej sytuacji, lekarze niektórych specjalności lub lekarze chcący praktykować w obszarach, w których brakuje opieki, mogą otrzymać dotacje, pożyczki lub darowiznę od rządu federalnego. Minęło kilka lat, zanim udało się przenieść w uporządkowany sposób z obecnych subwencji Medicare do instytucji zajmujących się kształceniem medycznym absolwentów, do systemu skupiającego się na osobach, ale byłoby to o wiele bardziej racjonalne i spójne korzystanie z funduszy federalnych.
Gail R. Wilensky, Ph.D.
Project Hope, Bethesda, MD 20814-6133
(6)
[przypisy: klimakterium, bifidobacterium, cefepim ]
[podobne: tobramycyna, zakrzepica leczenie, zakrzepica nóg ]