Bezpieczeństwo poduszek powietrznych i odległość kierowcy od kierownicy

Dane aktuarialne wskazują, że poduszki powietrzne po stronie kierowcy zmniejszają ogólne ryzyko śmierci z powodu wypadku samochodowego o 11 procent, ale odnotowano obrażenia wywołane poduszką powietrzną (zarówno śmiertelne, jak i nieszczęśliwe) .2 Bliskość poduszki powietrznej kierowcy jest ważnym problemem bezpieczeństwa . Zgodnie z nową polityką rządową zachęca się kierowców do zachowania bezpiecznej odległości od kierownicy lub, jeżeli nie jest to możliwe, do uzyskania ręcznego przełącznika odcięcia poduszek powietrznych3. Mimo to kierowcy mogą niewłaściwie oszacować odległość od kierownicy .
Aby ocenić stopień błędnego postrzegania, przeprowadziliśmy przekrojowy przegląd 1000 kierowców na stacjach benzynowych w obszarze metropolitalnym Bostonu. Bliskość zdefiniowano jako odległość między środkiem kierownicy a mostkiem od strony kierowcy, co każdy kierowca ocenił za pomocą taśmy mierniczej przeprowadzonej przez przeszkolonych ankieterów. Porównaliśmy postrzegane i rzeczywiste odległości, dokumentując liczbę kierowców, którzy oszacowali, że byli lub którzy faktycznie siedzieli z mostami swoich nóg w odległości mniejszej niż 30 cm od kierownicy.
Rysunek 1. Rysunek 1. Postrzegane i rzeczywiste odległości od nóg kierowcy do kierownicy. Korelacja pomiędzy postrzeganymi i rzeczywistymi odległościami była bardzo niska (r = 0,24), a niektórzy kierowcy zaniżali szacunek, a inni przeszacowywali bliskość (ryc. 1). Chociaż 234 kierowców (głównie kobiety) uważało, że siedzą w odległości 12 cali od kierownicy, faktycznie zrobiło to tylko 22 kierowców (19 kobiet i 3 mężczyzn). Z tych 22 kierowców tylko 8 poprawnie zauważyło, że siedzą w granicach 12 cali.
Ograniczeniem naszych badań jest to, że nowa regulacja określa bezpieczną odległość jako 10 cali (25 cm) od mostka do kierownicy. Podejrzewamy, że znaczna liczba kierowców również błędnie postrzega swoje ryzyko zgodnie z tą alternatywną definicją bezpiecznej odległości.
Kierowcy, którzy uważają, że siedzą zbyt blisko koła, ale w rzeczywistości nie, mogą być niewłaściwie zaniepokojeni swoim bezpieczeństwem i odłączać systemy poduszek powietrznych, tracąc przy tym korzyści związane z bezpieczeństwem. Natomiast kierowcy, którzy rzeczywiście siedzą zbyt blisko, ale nie myślą, że robią, mogą nie być wystarczająco zmartwieni. Ponieważ wniosek o odłączenie poduszki powietrznej musi zostać złożony przez właściciela pojazdu, a status ryzyka kierowcy nie może zostać potwierdzony, lekarze i decydenci powinni być świadomi problemu nieporozumień i podjąć proaktywne podejście, aby pomóc zidentyfikować osoby naprawdę zagrożone. uraz z poduszek powietrznych. Kierowców należy zachęcać do obiektywnego zmierzenia ich odległości od poduszki powietrznej w normalnych warunkach jazdy.
Maria Segui-Gomez, MD, MPH
Jonathan Levy, BA
John D. Graham, Ph.D.
Harvard Center for Risk Analysis, Boston, MA 02115-5102
3 Referencje1. Kahane C. Redukcja śmiertelności przez poduszki powietrzne: analiza danych dotyczących wypadków do początku 1996 r. Waszyngton, DC: National Highway Traffic Safety Administration, 1996.
Google Scholar
2. Przypadki z programu dochodzenia w sprawie specjalnych wypadków. Waszyngton, DC: National Highway Traffic Safety Administration, 1997. (Lub zobacz: http://www.nhtsa.dot.gov/people/ncsa/datadult.html.)
Google Scholar
3 Zatwierdzenie instalacji przełączników włączania poduszek powietrznych dla niektórych właścicieli pojazdów mechanicznychMMWR Morb Mortal Wkly Rep 1997; 46: 1098-1099
Google Scholar
(13)
[podobne: alprazolam, ambroksol, Enteroldienogest ]
[więcej w: tobramycyna, zakrzepica leczenie, zakrzepica nóg ]